11 Julai 2011

Koleksi Buku Lat

 13 komen
Alhamdulillah.. setelah lama mengumpul, ada le sedikit buku-buku Lat yang teman miliki.




Dari kiri ke kanan, atas ke bawah:
Lat From Kampung to Town - Pameran Retrospektif Lat - Lat 30 Years Later - Just for Laughs
Be Serious Lat - Better Lat than Never - Budak Kampung - Town Boy
Lat & Gang - Keluarga Si Mamat - Kampung Boy Yesterday and Today - Dr. Who?
Lat and His Lot Again - Lat As Usual - Lat At Large - Lat Gets Lost
Lots of Lat - The Kampung Boy - Kampung Boy (versi Bahasa Arab) - With A Little Bit of Lat
Lat's Lot - Lots More Lat - Lots More Lat - The Portable Lat
Lat Was Here - Lat With a Punch - With a Little Bit of Lat - Mat Som
Buku Kelentong - Entahlah Mak - It's a Lat Lat Lat Lat World - Kampung Boy Muzikal - Lat 1Malaysia
Lat The Early Series (Tiada Dalam Gambar)


Ada sahabat teman yang mengatakan judul-judul lama komik Lat tidak dicetak semula kerana Lat tidak mahu orang menggelakkan jenaka beliau yang dibuat pada individu-individu yang telah meninggal dunia.


Jadi nasihat teman pada yang dah ada komik Lat, jagalah dengan sebaik mungkin kerana ianya mungkin menjadi amat berharga suatu masa kelak. Bagi yang ingin mengumpul, anda kena berusaha gigih kerana kepayahan itu menjadikan penemuan anda nanti sangat-sangat berbaloi!

13 comments:

  1. wow, u r an avid fan of lat! good job good job :)

    BalasPadam
  2. Boleh beri no phone? - nizam

    BalasPadam
  3. AR: Just luck and hard seeking(hunting) around bookshops perhaps haha.

    Nizam: Untuk ape phone numbernya dimahui ya? :)

    BalasPadam
  4. xde ape yg perlu dijeleskan bro. ni rejeki je yang baghu dapat jumpe sikit-sikit. Pun ateh bantuan rakan2 :)

    BalasPadam
  5. Salam Yob...teman mencari buku Lat 30 years later...ada sumber2 boleh dapatkan buku nie ke?...jenuh teman mencari tak jumpa2 naik turun kedai buku satu KL...
    Kalau ada sumber sms kat teman..no kat bawah tu...

    Ben@0172034828...

    BalasPadam
  6. woooo banyak tu...smart2..layan buku lat pun sbb nenek beli..

    BalasPadam
  7. Salam,
    Ada komik Lat Budak Kampung versi Bahasa Melayu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Too bad. Kalaulah saya bookmark post ni dan terbaca reply dari awak, mesti thesis saya dah berjalan dengan lancar. Tak berniat nak membeli pon, cuma nak menyewa sebab memerlukan buku tersebut. merata dah mencari versi bahasa melayu :( just not my luck.

      Padam
    2. Xpe, boleh buat thesis untuk diri sendiri - untuk rujukan generasi akan datang hehehe

      Padam

Kerane komen komer benor-benor berharge. Cer komen.. Cer komen..

Komen bergambor juge buleh dimasukkan dengan tagging berikut:
[image width="XXXpx" height="XXXpx" src="URL GAMBOR"/]